Szakmai és magán utazás Kelet-Európában (2010. április 15-23.)

Úgy történt, hogy február végén szólt a főnököm, hogy április 19-től 23-ig lesz a Nemzetközi Atomenergia Ügynökségnek egy térségi szakmai konferenciája Kaunasban, Litvániában, amire engem egyedül szeretnének a cégtől küldeni, és még ma jelentkezni kell. Utazást, szállást, étkezést, tájékozódást, mindent nekem kell szervezni, csak pénzt kapok rá. Jó, jelentkeztem.

Nem bírok nyugodni addig, míg ki nem derítek minden lehetőséget, így megtudtam, hogy Varsóban, valamint a lengyel-litván határon átszállva vonattal is oda lehet érni 20 óra alatt, igen olcsón. Repülővel meg Közép-Európából Vilnius, a főváros is csak átszállással érhető el, és még onnan Kaunasba kell jutni szárazföldön, vagyis ugyanúgy két átszállás. Akkor miért ne vigyázzak a légkörünkre és menjek vonattal? Az éjszaka fekvőhelyes kocsiban úgysem elvesztett idő.

Az egyetlen probléma az volt, hogy Varsóban kora reggel negyed óra van az átszállásra egy ismeretlen pályaudvaron, csomagokkal, jegyváltással. De mivel mindig is látni akartam azt az országot és azt a várost, úgy döntöttem, akkor korábban megyek, és inkább 2 nap 15 percet töltök ott. :-) Az útiköltséget így is fizeti a munkahely, hisz csak megszakítom az utat. (Hazafelé viszont mégiscsak repültem, mert 24-ére esküvőre és biciklis felvonulásra is igyekeztem vissza.)

Az utazás előtt még azzal is megbíztak, hogy mire visszaérek, fejezzek be egy munkát. Ehhez kaptam egy hordozható számítógépet, amely ténynek akkor inkább nem örültem, mint igen, tekintettel az értékére és a felelősségre.

A bejegyzések szokás szerint alulról felfelé vannak időrendben (ha az itteni feliratra kattintasz, akkor csak az adott bejegyzés jelenik meg egy szál magában):

1. rész - Utazás Varsóba
2. rész - Hétvége Lengyelországban
3. rész - Kaunas és a konferencia

Az úton készült összes fényképemet meg lehet nézni a képtáramban: http://www.fotokep.hu/v/jurta/. A szövegbe illesztett kis képek kattintásra megjelennek nagyobb méreten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése